Освітлення в магазині: правила продажу

Кожен продавець прагне залучити якомога більше покупців. Кожен покупець хоче, щоб у магазині йому було зручно, а потрібні речі знаходилися швидко. Бажання і тих і інших легко задовольнити при правильній організації освітлення. Погане світло, навпаки, змусить людей обходити прилавки десятою дорогою.

 

Штучне світло в магазині слугує не тільки для того, щоб покупцям і продавцям було легше орієнтуватися у просторі, це — частина великої науки продажів. Товарознавці розробили правила освітлення, дотримуючись яких, власник магазину може залучити велику кількість клієнтів. Цій стратегії і слугує кожен світильник, який працює в торгівельних приміщеннях.

 

Світильник для освітлення вітрин

Від стелі до полиці

 

Перш ніж перейти до опису конкретних освітлювальних приладів, які необхідні в магазинах і супермаркетах, розберемося, що ж саме слід освітлювати. Безумовно, маленька книжкова крамниця і мегамаркет вимагають різного підходу до встановлення світильників. У всіх магазинах освітлення поділяють на три рівні: загальний, круговий, акцентний.

 

Загальний рівень освітлення мають усі магазини. Це, як правило, верхнє світло, а у великих магазинах — ще й підсвітка прилавків. Загальне світло призначене для того, щоб продавці та відвідувачі легко орієнтувалися в просторі. У великих торгових павільйонах світло встановлене таким чином, щоб прилавки та стенди можна було легко пересунути і їхня освітленість не постраждала. Завдання світильників у цьому випадку — рівномірно освітити весь простір. У деяких випадках прилавки освітлюють яскравіше, ніж проходи та інші місця магазину. Таку підсвітку теж відносять до основного освітлення.

 

Круговий рівень освітлення застосовують не у всіх торгових точках. Найчастіше його влаштовують у магазинах взуття та одягу, книжкових та ювелірних. Його завдання — підсвітити стіни за допомогою настінних плафонів, а іноді й лайтбоксів із рекламою товарів.

 

У цих магазинах найімовірніше можна зустріти акцентну підсвітку. Її використовують, щоб привернути увагу до конкретного товару, виділити його яскравим спрямованим світлом. Це роблять за допомогою закріплених на стелі чи на стіні позаду товару світильників.

 

Точкові світильники для магазинівМ'ясо, туфлі та діаманти

 

Як відомо, рівень освітленості вимірюють у люксах. І для різних видів торгових приміщень ці одиниці неоднакові. Найбільше їх потрібно мегамаркетам. Лідери світової роздрібної торгівлі, такі, як Metro, Tesco або Carrefour встановлюють максимально яскраве освітлення, яке було б при цьому комфортним для людського ока. Рівень освітленості в таких павільйонах — від 750 до 1000 люкс. Це — якраз та золота середина, адже освітлення нижче 200 і вище 2000 люкс вважають дискомфортним. При цьому важливо знати: полиці з товарами завжди мають бути освітлені яскравіше, ніж проходи.

 

Що стосується спеціалізованих відділів або магазинів, то там освітлення повністю залежить від різновиду товару. Це правило придумали товарознавці США, його успішно використовують у всьому світі. Закон такий: чим більше часу покупець витрачає на те, щоб обрати товар, тим темніше має бути в магазині. Ми швидко і часто не замислюючись пересуваємося по відділах продуктів і побутової хімії, значно більше часу проводимо за приміркою одягу і взуття, а вже на те, щоб придбати кольє з коштовного каміння або антикварне крісло, можуть піти години. Таким чином, найяскравіше світло потрібне в продуктових магазинах, а в ювелірних та антикварних, навпаки, м'яке і приглушене.

 

У цифрах це виглядає так:

 

- продукти, побутова хімія, дрібні промтовари: полиці — 1000 люкс, проходи — 300 люкс;

- одяг, взуття, книги: полиці — 700 люкс, проходи — 200 люкс;

- ювелірні вироби, антикваріат: полиці — 300 люкс, проходи — 100 люкс.

 

Крім підсвічування полиць і проходів, у магазинах, особливо тих, які торгують одягом, книгами, ювелірними виробами, необхідно зробити світловий акцент на деякі товари. Для цього також є свої правила. Освітленість відкритих вітрин та експозицій повинна бути в 3–5 разів більша, ніж проходів. Що стосується закритих вітрин, вони повинні бути в 46 разів яскравіше, ніж інший простір магазину.

 

Вибір дизайну світильників залежить від інтер'єру магазину. У деяких бутиках припустимі і громіздкі люстри, і абажури з тканини, але це, швидше, виняток. В основному, підсвітка в магазинах непомітна і виконана в стилі мінімалізм або хай-тек.

 

Як заощадити на освітленні

 

Завдання будь-якого власника магазину — скоротити витрати на його утримання. Це можна зробити і за рахунок освітлення. Так само, як і при встановленні освітлювальних приладів в офісах, магазинах слід звернути увагу на енергоощадні джерела світла. Як правило, це люмінесцентні лампи. Залежно від виду, вони слугують від 9 тисяч до 20 тисяч годин. Їх добре використовувати для основного заливного світла. Причому вибір краще зробити на користь тих, які мають холодне біле світло — при такому освітленні передача кольору не спотворитися, що особливо важливо для магазинів продовольства, косметики та одягу.

 

Для освітлення невеликих магазинів підійдуть галогенні лампи, але у великих павільйонах їх не застосовують — адже такі джерела світла сильно нагріваються. У цьому випадку можна використовувати лампи металогалогенні. Вони працюватимуть довше галогенних, а енергії споживають в 2–3 рази менше.

 

 

Список цікавих тем:

 

Освітлення готелів: відпочинок зі смаком

 

Освітлення ресторану, кафе і бару: як залучити відвідувачів

 

Освітлення в магазині: правила продажу

 

Офісне освітлення: діловий підхід

 

Тип цоколя: як не помилитися з вибором лампи

 

Стелі та світильники: як правильно їх поєднувати?

 

Як вибрати лампу: галогенні, люмінесцентні або лампи розжарювання?

 

Світло і тінь: як зробити освітлення зручним?

 

Розсіяне і спрямоване світло: види освітлення

 

Більше чи менше: як візуально збільшити або зменшити кімнату?

 

Освітлення барної стійки: у ресторані та вдома

 

Освітлення туалетного столика: правила грамотного макіяжу

 

Освітлення веранди і альтанки: світло для відпочинку

 

Освітлення ніші: розставляємо акценти

 

Освітлення саду: світло в літню ніч

 

Освітлення заміського будинку: створюємо ландшафт

 

Освітлення лоджій: світло за вікном

 

Освітлення кабінету: працюємо вдома

 

Освітлення дитячої кімнати: світле дитинство

 

Освітлення ванної кімнати: комфорт і безпека

 

Освітлення вітальні: краса і функціональність

 

Освітлення кухні: смачного!

 

Освітлення передпокою: візитна картка будинку

 

Освітлення спальні: атмосфера затишку

 

Колекція Drifter: світло під вітрилами

 

При передруку інформації активне посилання на www.lampa.kiev.ua обов'язкове.